De Waal

Waal in Bemmel:

Het viswater
Wij als hengelsportvereniging hebben een bepaald gedeelte van De Waal kunnen pachten. Er mag worden gevist vanaf 06.00 uur in de ochtend tot 23.00 uur in de avond. Hier heb je 12 kribben waar vandaan je mooi kan vissen. Op het gedeelte van HSV de Karper worden regelmatig viswedstrijden gehouden, zo worden er hier o.a. de koningswedstrijden voor de senioren gevist.
Eigenschappen
De Waal is de grootste en snelst stromende rivier van Nederland en heeft een lengte van maar liefst 82 kilometer. Ook is de Waal de meest waterrijke rivier en het drukst bevaren water in Nederland. Hiernaast kun je op het kaartje precies zien in welk gedeelte van de Waal je met een vergunning van HSV de Karper mag vissen.
Ligging
Het gedeelte van de Waal is bereikbaar via de defensiedijk, echter moet men meestal nog een flink eindje lopen door een gebied van Staatsbosbeheer. Het is niet toegestaan voertuigen mee het weiland in te nemen.
Vindt je route met de routeplanner van de ANWB.

Open Visplanner