verwijderen van vis

Het verslag
Na weken van vergaderen, in overleg met de brandweer, de visclub en de gemeente , werd er een verzoek aan onze visclub gedaan om te assisteren de vijver achter de Tabaksschuur te ontdoen van de nog evt. aanwezige vis.
Hard werken
Dit verzoek werd na enig overleg gehonoreerd en derhalve ging het bestuur, incl. de nodige netten en vol goede moed, met eerder genoemde partijen (na enkele weken vorst) aan de slag! Getuige hiervan zijn de bijbehorende foto's, die na hard werken niet zoveel vis opbracht als we dachten. Maar we hebben er toch nog genoeg kunnen redden, waarbij mijn dank vooral uitgaat naar diegene die daadwerkelijk in het water het meeste werk hebben verzet!
Sliblaag
Zelf moet ik eerlijk bekennen dat ik me vergist had in de aanwezige sliblaag op de bodem, wat een bende! (zie de foto's). De meeste grote vis was al tijdens de langdurige vorst doodgegaan. Jammer, maar dit was landelijk op veel meer plaatsen het geval.
De clou
Wat we met dit verhaal duidelijk willen maken is dat deze visvereniging wel degelijk het welzijn van de vis HOOG in het vaandel heeft staan!

Nogmaals iedereen bedankt!

Toon Holleman