Poeslief !!

Zaterdag, 7 december 2013

Beste Sportvissers, ik wil er nog eens op wijzen, dat het dierenactivisme in Nederland op de lange duur ook een bedreiging inhoudt voor de sportvisserij, ook al is het zo dat wiij voorlopig enigszins buiten schot blijven vanwege ons grote aantal.

Maar ze zullen nooit opgeven!
Nu hebben ze weer eens met succes de publiciteit en de Tweede Kamer weten te bespelen met hun eis om afschot van verwilderde katten wettelijk te verbieden.
Is dit erg? De meeste sportvissers beschouwen zichzelf toch wel als natuurvriend en als ze zich nog niet hebben verdiept in de schade die deze kleine tijgers aan kunnen richten, kunnen ze dat nu doen.

Maar minstens net zo erg is het feit, dat de dierenactivisten weer een slag hebben binnengehaald en zo de politiek verder hebben ingepalmd.
Hun methode was zoals gewoonlijk een petitie, waarmee men het alleen ééns mocht zijn. Tegenstemmers werden niet toegelaten. Bovendien werd de snoezige huispoes Minoes van stal gehaald, die vervolgens bedreigd werd door de boze jager. Een belachelijke suggestie, want uw huiskat wordt niet bedreigd. Ook niet als hij een keer een vogeltje pakt.
Helaas marcheerden de leden van de Tweede Kamer er weer massaal achteraan.
Maar de strijd is nog niet helemaal gestreden. Er is een alternatieve enquête gestart, waar iederéén kan stemmen, de burger, de boer, de jager en ook de leden van de PvdD. Maar eerst wordt er wel wat objectieve informatie gegeven, zodat iedereen kan lezen wat een echte verwilderde kat in de natuur kan aanrichten.

Dus, klik hier om de Enquête in te vullen.

Verspreid deze e-mail a.u.b. onder alle visvrienden, uw familie en kennissen. Het zou mooi zijn, wanneer u er op uw website melding van kunt maken en geef het door via Facebook of Twitter.
Kopiëer dan deze link:

Mocht u leden van de Vogelbescherming kennen of andere natuurliefhebbers, spoor deze dan vooral aan mee te doen. Het maakt niet uit of ze vóór of tegen zijn. We zijn erg benieuwd naar hun standpunt.