De Strang

Strang in Bemmel:

Het viswater
De Strang is het langste binnenwater van de vereniging en loopt aan de zuid-zijde over in de Doornickse Kolk. Er mag overal rond dit viswater worden gevist en vissen vanaf een boot zonder benzinemotor is toegestaan. Ook worden er in De Strang diverse viswedstrijden georganiseerd.
Eigenschappen
Voor bijna alle vissers is er wel wat te vinden op dit water. De dieptes op de Strang lopen af vanaf ca 80 cm tot een 2.5 meter. De bodemstructuur bedraagt hoofdzakelijk modder, echter er zijn wel wat zandplateaus te vinden. Er bevinden zich op diverse plaatsen velden met pompenbladen ook komen er op enkele plaatsen wat rietkragen voor. De lengte van De Strang bedraagt ongeveer 1,36 km en een maximale breedte van ca. 100 meter.
Ligging
De Strang ligt aan de Waaldijk in de polder van Bemmel. Het water ligt gelijk onderaan aan de dijk. Het is niet toegestaan voertuigen mee het weiland in te nemen.
Vindt je route met de routeplanner van de ANWB.

Open Visplanner

Factsheet