Mooscup 2013 karperwedstrijd

Maandag, 23 september 2013

Zaterdagmorgen 7 sept 11.00 uur, de mannen staan alweer te popelen van ongeduld!

12 vissers strijden niet alleen om de felbegeerde beker maar zeker ook voor de eeuwige roem die daarbij hoort!!!
Na de bekende 5 min en de nodige informatie wordt er geloot.

Ik ben net bezig met de stek op te bouwen zie ik volop beweging in en op het water, ik denk dit gaan drukke 24 uur worden!
13.15 uur Wim en Hans zitten tegenover ons, ineens een volle fluiter bij Wim hoppa hangen na een dril van 5min volgt een kreet YES hij is binnen.
11.5 kilo weegt deze mooie schub die er nog groter uitziet op de foto, goeie fotograaf zou ik zeggen.
1 uur later gaat de hengel van Hans af, of was het AFGESCHOTEN hij had de slip helemaal dicht staan dus duikend naar de hengel die hij nog net op tijd kon pakken, pffffffff.
Vanaf onze kant een mooi slapstickspektakel (lachen) deze schub woog 12.2 kilo goed gedaan kerel.

20.00 uur in de avond krijgen Peter en ik visite, na een bakkie en wat ouwe koeien uit de sloot volgt er om 21.00 uur een aanbeet op mijn linkerhengel, na een snelle vakkundige dril ziet deze spiegel van 14.6 kilo het net van binnen Wow.
Na wat foto’s de hengel weer terug op zijn plaats , ik zit nog geen 5 min gaat dezelfde hengel weer af ik pak hem op en voel een hefige tegendruk maar ineens, pats schiet hij los ongelofelijk..
Ik controleer de haak blijkt deze messcherp te zijn????? kan gebeuren.

8.30 uur in de morgen ik app Gerco of er is gevangen op de grote kolk, nee is zijn antwoord dat geeft te denken.
Wanneer zou het een keer gaan lopen op de grote kolk?
Wim belt ik heb er nog een gevangen na het wegen van 9 kilo mag deze mooie donkere schub weer terug in zijn element, om uit te groeien tot een laten we zeggen bak van formaat.
12.00 uur einde wedstrijd na het optellen van de kilo’s kom ik tot de volgende winnaars.

1e plaats Wim 3 vissen 33.2 kilo
2e plaats Fons 1 vis 14.6 kilo
3e plaats Hans 1 vis 12,2 kilo

Graag wil ik Erik en Silvia bedanken voor de hapjes en drankjes, vooral de pittige lucifer was heerlijk!
Ook Holland baits bedankt voor hun extra prijzenpakket!
Laatste maar zeker niet de minste willen wij van de karpercommissie Rob bedanken voor het regelen van de prachtige bekers!

Tot volgend seizoen of anders tot aan de waterkant.

Gr Fons uit Driel.