Karperkoppelwedstrijd 21/22/23-06-2013

Maandag, 1 juli 2013

De woensdag voor de wedstrijd met Gerco afgesproken om de stekken op te ruimen, daar aangekomen zie ik dat het water ongewoon hoog staat voor de tijd van het jaar.

Bij de bushalte zitten 2 mannen te vissen en vertelde ons dat ze 2 karpers wisten te vangen in relatief korte tijd.
Dat geeft de burger moed!
De stekken blijken mooi schoon en goed begaanbaar te zijn, vooral dat ze schoon zijn doet ons goed!

Vrijdag 18.00 uur de mannen staan alweer te trappelen van ongeduld dus wordt er snel geloot,
met 7 koppels gerenomeerde vissers moet het lukken dit weekeinde.
Vijdagavond 21.00 uur Tom belt kom je wegen, deze schub weegt 8 kilo precies. De toon is gezet!

Zaterdagmorgen, weer Tom en Wilbert of ik ff kan komen wegen daar aangekomen weeg ik een karper van 9 kilo en er werden mooie foto’s gemaakt in het bijzijn van hun aassponsor.
Mooi om te zien hoe gedreven deze mannen met hun prachtige hobby bezig zijn.
12.00 uur Pinky belt we hebben er een, na het feliciteren van Dennis en Peter met deze vangst geeft de digitale weger 11 kilo aan.
Ik zeg ga zo door mannen het wordt nu echt een wedstrijd waar ik op zit te wachten, strijd met de hoofdletter S!
Ik loop terug naar de auto hoor ik dat Hans 3 vissen heeft verspeeld, met de vorige wedstrijd nog in mijn achterhoofd zijn dat er al 7 samen verspeeld?
Ik denk dat je je materiaal ff moet controleren Hans!! of waar moet het anders aan liggen?

Telefoon van Broer kom je wegen, ik denk nu komt de wedstrijd pas echt los, na het wegen van 10 kilo zeg ik gekscherend tegen Johan en Broer tot straks.
Laten we het hopen is hun antwoord.
Zaterdagavond Broer, er ligt er weer een op de mat deze weegt 8,3 kilo.

Zondagmorgen, er is op de grote kolk niks meer gevangen.
Wel weer telefoon van een uitbundige Johan kom je wegen want ik heb iets speciaals gevangen.
Een prachtige two tone schub van 12,5 kilo wordt op de gevoelige plaat gezet met daarop een glunderende Johan op de achtergrond, prachtige vis kerel.
Ondertussen wordt het spannender en spannender.

Het is 9.30 uur zondagmorgen Broer belt we hebben er nog 1 en wel een mooie schub van 10,1 kilo.
12.00 uur de wedstrijd is afgelopen dit was een wedstrijd zoals het hoort, strijd emoties en het elkaar gunnen van een vis met terechte winnaars.

Bij Moos de prijsuitreiking ook daar wordt nagepraat over wat er allemaal is meegemaakt, en waarom er op de grote kolk slecht wordt gevangen.
Al met al een voor mij zeer geslaagde wedstrijd waarin gezelligheid en strijd hand in hand gaan.
Ook wil ik even melden dat Gerco vanaf nu is toeggetreden tot de karpercommissie dus mocht ik ziek zwak of misselijk zijn,hij dus de wedstrijd en alles daarbij horende van mij over kan nemen.
Als er onder de vissers nog mensen zijn die zich geroepen voelen om ook bij de commissie te komen we zoeken nog 1 man erbij!

1e plaats Broer en Johan 4 vissen 40,90 kilo
2e plaats Tom en Wilbert 2 vissen 17 kilo