Karperkoppelwedstrijd 24/25/26 Mei 2013.

Maandag, 27 mei 2013

Klimaat, Kwart over 5, vrijdagmiddag 24 mei kom ik aanrijden op de van der Mondeweg, ik stop bij de invalidesteiger groene kolk en pak mijn thermometer. Ik had 2 weken eerder gevist bij de knot, en had in een nacht 5 runs de watertemperatuur was 17 graden eigenlijk ideale omstandigheden.

Terug naar de wedstrijddag ik haal de thermometer uit het water en lees 13,5 graden af! ongelofelijk 3,5 graden kouder.
Dit geeft aan dat het klimaat in Nederland toch echt aan het verranderen is, daar hoef je geen wetenschapper voor te zijn.

Maar goed, genoeg gezegd over het weer.
De mannen stonden weer te popelen om te beginnen, na de bekende 5 minuten slap lullen wordt er geloot.
Iedereen lijkt tevreden behalve Pinky die wegkant groene kolk niet bepaald zijn stek noemt (dit komt door eerdere slechte ervaringen op deze stek)

De avond gaat rustig over in de nacht, als ik in de nacht op stek 1 regelmatig wordt gewekt door beetverklikkers op de grote kolk.
De ene naar de andere karper wordt verspeeld Wim en Hans bij de blauwe boog verspelen er 3 Stephan en Rob 1 bij de bushalte Rico en Chris 1 bij de invalide steiger en wijzelf 1 op stek 1.
Wel worden er genoeg platte gevangen in totaal 7 stuks.

Zaterdagmiddag 12.05 uur telefoon Pinky belt kom je wegen ik heb er een, daar aangekomen ligt er een mooie schub van 13.44 kilo in de nieuwe onthaakmat van Pinky, hij en Gerko konden hun geluk niet op.
Zo slecht is deze stek toch niet zoals je ziet!
Ik was goed gestemd voor de komende 24 uur zondagmorgen 6.00 uur, de grote kolk word opgeschrokken door een volle fluiter bij Hans en Wim gevolgd door de zoveelste losser.
Voor dit koppel is dit niet gewoon die mannen landen er normaal minstens 3 van, maar goed het blijft natuurlijk vissen!

Voor de rest wordt er niks meer gevangen en wordt het koppel Pinky en Gerko eerste.
De rest van de prijzen worden eerlijk verloot,ik hoop dat de volgende wedstrijd meer vis en dus meer strijd op zal leveren.
Tot de volgende wedstrijd of anders zie ik jullie aan de waterkant.
1e plaats Pinky en Gerko 13,44 kilo

De koppels die geen vis gevangen hebben zijn;

Alfons en Twan
Broer en Johan