4e Karperwedstrijd.

Maandag, 9 september 2019

De laatste officiële wedstrijd van het jaar, na het loten bij Moos helaas kan dat niet meer bij Hent’s café dit ivm omstandigheden gaan we als een speer naar de stekken. Er word slecht weer voorspeld met veel regen en een westerwind, vangen dus deze wedstrijd!

Het beloofd een spannende wedstrijd te worden, we staan dicht bij elkaar en zo hoort het ook bij de laatste wedstrijd.

Pas 5 uur zaterdag middag word ik gebeld door Robert we hebben er een, deze mooie schub van 8,4 kilo zet hun eerste plek nog steviger vast.

Nog dezelfde avond belt Gerco na vele zeelten en brasems pakken ze nummer 2, weer een schub van 9,6 kilo

21.00 uur belt Geert ook hun pakken er een van 11,1 kilo, zondagmorgen belt Sjon toch nog een voor hun van 7,63 kilo.

Het seizoen zit er op, de vangst was dit jaar abnormaal slecht zoals ook vorig jaar, vingen we in 2017 makkelijk 15 karpers per wedstrijd nu zijn het er 22 over het hele seizoen dwz in 4 wedstrijden!

Wij vragen het bestuur ook dringend om nieuwe uitzettingen, en dan niet 1 keer maar een aantal jaren achtereen zwaardere karpers die goed kunnen groeien en sterk genoeg zijn om de overlevingskans te vergroten.

De afgelopen 2 jaar zijn er tientallen dode karpers gevonden langs de kanten van beide kolken wij denken dat het oude bestand aan het einde komt en er dus een nieuw gezond bestand moet komen zodat we weer beter kunnen vangen de komende jaren.

Ik moet natuurlijk niet vergeten dat er door de koppels dit jaar vel is gestreden en dat er ook alles aan is gedaan om te winnen, aan hun ligt het echt niet!

De eindstand na 4 wedstrijden:

zesde zijn geëindigd Marc en Marco met 0 karper

Vijfde Scott en Dennis met 3 karpers 23,1 kilo

Vierde Fons en Hans met 3 karpers 31,9 kilo

Derde Peter en Sjon met 4 karpers 35,83 kilo

Tweede Johan en Geert met 5 karpers 42,7 kilo

Eerste Gerco en Robert met 7 karpers 69,1 kilo

Gerco en Robert zijn op basis van de derde en vierde wedstrijd zeer terecht winnaars van het afgelopen seizoen, zij mogen zich het komend jaar koningskoppel noemen!

Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie.

Mannen bedankt voor het afgelopen seizoen, ook de reserves sponsors en de rest die ik vergeten ben bedank!

Groeten uit Driel en tot volgend seizoen,

Fons uit Driel.