3e karper wedstrijd 2019

Zaterdag, 6 juli 2019

17:00 uur aangekomen op onze verzamelplek aangekomen, bleek die dicht te zitten. Dus heb ik Johan gebeld of het een optie is om naar de moos te gaan, dat was een goed plan van hem. Eenmaal aangekomen bij de Moos, iedereen even een berichtje gestuurd dat het verandert is. Nadat iedereen gearriveerd is en wat dom kletsen en wat gedronken te hebben sloeg de kerkklok 18:00 uur. yes we kunnen beginnen met de lootjes. Eenmaal op de plek aangekomen en uit gepakt is Kan de wedstrijd beginnen.

Na paar uurtjes belt Johan me op, Kom je wegen ? Ik kom er aan. Eenmaal op de stek aangekomen, tikte de weegschaal de 8,9 kilo aan. De wedstrijd is net pas begonnen. Wat zal de rest van de uren de wedstrijd brengen?
Eenmaal terug op me stek gaat bij Robert zijn linker hengel af, na wat drillen liet de haak los, robert meteen weer uitgelopen en naar het plekje uitgelopen. Een kleine 3 uur later gaat de pieper weer af. En dit keer zit de haak goed. Na het wegen van de karper tikte de weegschaal 12,2 kilo aan.
Voor de rest bleef het verdacht stil. Zaterdag ochtend mijn rechter hengel ging af, een oude schub van 8,3. John belde me die ochtend of ik kom wegen een spiegeltje van de uitzet van 7,5 kilo.Later die dag 34 graden in de zon! De karpers vonden dat ook en gingen waarschijnlijk dieper zwemen of heerlijk zonnen. Zaterdag middag dan maar naar de Wedstrijd van de oranje leeuwinnen kijken en de kwalificatie van Max verstappen.
Zaterdag avond na het eten de linker hengel van robert ging af. Na wat drillen en geschept te hebben Een schub van 7,9 kilo.
zaterdag avond rond kwart voor 11 belde John mij op of ik kom wegen, ik ben onderweg, eenmaal aangekomen een schub van 12 kilo. De nacht heeft de wind laten draaien en dat heeft de kleine kolk geweten want daar begon zaterdag op zondag nacht de actie pas. ik trok me lieslaarzen aan om me hengels nog een keer uit te gooien en uitlopen.Ging mijn rechter hengel af. Na een dril van 10 minuten, pakte robert mijn schepnet een schub van 10,1 kilo tikte de weegschaal aan, niet veel later werd ik gebeld door Dennis of ik kom wegen, eenmaal daar aangekomen 3 vissen in de bewaarzak 6,3 kilo uitzet spiegel en een 8,6 schub en een 8,2 kilo schub karper. Aan de overkant een dril van Alfons die is aan de beurt. Ik hoorde mijn naam, daar aangekomen en gewogen te hebben tikte de weegschaal 9,7 kilo aan, een mooie schubkarper.
Volgende wedstrijd weten we wie de koning van 2019 is. Wat liggen de gewichten aardig dicht op elkaar.

Voor deze wedstrijd
1ste Robert en Gerco met 38,5 kilo