2e Karperwedstrijd

Zondag, 2 juni 2019

Kwart voor 6 aan gekomen te zijn bij Hent’s cafe in Haalderen voor de tweede wedstrijd van 2019. Na wat kletsen kon het beginnen, 18:00 uur yes we gaan de lootjes trekken. Na opbouwen en voeren sloeg de kerkklok 19:00uur, we mogen beginnen. De rest van de avond bleef het stil bij iedereen.

Zaterdag ochtend koffie gezet. En iets na 7:00 uur kreeg ik telefoon van Johan die bij de knot zit of ik kom wegen, eenmaal op de stek aangekomen bij de knot tikte de weegschaal 4,6 kilo. Niet veel later belde peter me op of ik bij hem wilde wegen die aan de wegkant zit en eenmaal gewogen gaf de teller 8,7 kilo aan.
Het bleef even stil tot na middag, mijn mobiel ging over, het is Johan of ik kom wegen. Ik zei tegen Johan ik kom eraan, op de plek aangekomen zag ik een schub van 7,7 kilo.
Later die middag viel Geert het water in, is het omdat hij wilde voelen of het water warm of koud is of om de vissen te lokken naar je stek, de brasem kwam er tenminste op af.
Onze stek op de bushalte zorgde zondag ochtend half 7 voor actie, de hengel stond ineens krom, ik heb niets gehoord van de pieper. Zo zie je maar dat het vergeten van de pieper heel dom is. Gelukkig moest ik nodig plassen en zag de hengel krom staan, ik pakte als een gek op. Liep met de hengel naar de vis. Na het scheppen en gewogen te hebben tikte de weegschaal 7 kilo aan. Niet veel later belde Johan me op, wij hebben er 1. Eenmaal op de stek aangekomen en de vis gewogen te hebben, tikte de weegschaal 10,4 kilo aan.
Terug op de visstek aangekomen, even koffie hebben gedronken, ging de Hengel van Robert af die dicht tegen de takken aan ligt, Shit dook zo in een bos takken. Robert zei dit word zwemmen er naar toe. Eenmaal voorbereiding gedaan doken we er nog niet in, water is flink koud, toch Geert.
Maar met hulp van Scott die op onze stek bleef, Konden we hopelijk met hengel, schepnet en de vis weer terug zwemmen. Maar helaas zagen we dat de vis al weg was en dat het aas om een tak zit. Vol actie kan ik wel melden deze wedstrijd.

Bedankt mannen en tot de volgende wedstrijd die is op
28-6-2019 of tot aan de water kant
groetjes uit duiven