Eerste wedstrijd 2019

Woensdag, 24 april 2019

Tien voor zes bij Hent’s cafe in Haalderen voor de eerste wedstrijd, de mannen stonden te popelen om te beginnen.

Na het loten en de bekende 5 minuten dom lullen, begeven we ons naar de stekken.

Wij loten weg kant groene kolk, ik zeg dit gaat goed komen oostenwind kou in de nacht zon overdag wij zitten aan de goeie kant in de luwte het water warmt er snel op!

Vrijdag avond kwart voor twaalf een volle fluiter op de hengel strak tegen de rietkraag, ik zet druk en merk al meteen dat het om een goeie vis gaat na een spectaculaire dril van tien minuten hij bleef maar gaan, schoof ik deze 13,2 kilo wegende schub over het netkoord.

Bam de eerste van het seizoen is binnen!

Op zaterdag blijven de beetmelders angstvallig stil en wordt er niks gevangen.

Zondag morgen zes uur, weer de hengel tegen de rietkraag die er vandoor gaat ditmaal een lederkarper van 9 kilo, dit is na tien jaar dat ik hier vis de eerste lederkarper voor mij in Haalderen echt top en super blij mee!

Voor de rest wordt er niks meer bij gevangen, de kou speelde in deze een grote rol volgende wedstrijd zijn er weer nieuwe kansen voor alle koppels.

Groeten en tot de volgende wedstrijd,

Fons uit Driel.