Eerste karper wedstrijd 2018

Maandag, 23 april 2018

Eindelijk is het zover! April 2018 de eerste wedstrijd op de kalender.

Zes uur vrijdagavond, de mannen staan alweer te trappelen om te beginnen na de loting vlug naar de stekken, het weer is redelijk goed 16 graden en een zuidwester wind, dit gaat goed komen!

Vrijdag avond tegen half 10 begint onze rechter beetmelder het uit te schreeuwen, een prachtige uitzet spiegel komt op de kant dit pareltje weegt precies 4,70 kilo dat betekent ruim 2 kilo gegroeid ten opzichte van de uitzetting, ze groeien dus goed!

Zaterdag nacht 5 uur hoor ik de pieper van Hans naast ons afgaan, omdat hij alleen aan het vissen is help ik hem met het scheppen van de vis een 8,7 kilo schub is het resultaat.

Zondag nacht 3 uur bij Hans meld zich weer een schubkarper ditmaal maar liefst 13,2 kilo zwaar, ook Scott en Dennis pakken nog een mooie schub van 10 kilo precies wat ook de laatste van de eerste toch matige wedstrijd eindigt.