Broer Gerritsen cup 2016

Donderdag, 29 september 2016

Dat de eerste Broer Gerritsen cup zo'n succes zou worden, en met zoveel hoogte en dieptepunten zou verlopen had niemand van tevoren kunnen bedenken!

De eerste loting bij Hent's café is na zoveel jaar bij Moos ff wennen, ik zou bijna verkeerd rijden.
De wedstrijd word door Wim Straatman tot in de puntjes uitgelegd aan alle vissers, zo ook dat we om 21.30 uur bij de open plek stek 3 verzamelen om ons laatste eerbetoon aan onze vriend Broer in de vorm van lampionnen ook echt vorm te geven, wat een prachtig gezicht en een emotioneel moment voor ons allen!
Ronnie en Dian waren aanwezig zo ook onze voorzitter van de vereniging Herbert Remie die een mooie speech voor Broer had, onze dank daarvoor.

De wedstrijd was om zeven uur al begonnen en bam de eerste karper lag om half acht al op de mat bij Fons en Remon die op stek 5 waren neergestreken, een karper van 11.5 kilo opent de wedstrijd der wedstrijden.
Tien uur vrijdagavond de sloothengel komt weer tot leven de tweede is een feit, een 10.4 kilo spiegelkarper word bijgeschreven.
Zaterdagmorgen, Peter geeft aan te hebben gevangen een dikke schub van 14.3 kilo ligt op de mat, ook Tommy pakt een 11.4 kilo schub het loopt weer lekker.
Johan belt wij hebben er twee in de bewaarzakken, na het wegen van een 10.8 en een 7.3 kilo schub vertelt Johan dat Chris ook gevangen heeft maar na het zelf wegen de karper gewoon weer terugzet ?!?!?! oeps denkt hij het is een wedstrijd!! ze moeten nog wegen te laat dus.
Broer zou het uitbulderen van het lachen!
Zaterdagavond, nadat Wim de ene naar de andere verspeeld loopt het bij ons voorspoedig en word elke run verzilvert op zaterdagmiddag een van 10.7 en op zaterdagavond een van 11 kilo.
Onze buren Peter en Sjon pakken nog een mooie schub van 13.6 kilo.
Zondagmorgen belt Tommy we hebben er twee in de bewaarzakken zitten, beide schub karpers van 11.3 en 13.5 zijn zeker een foto waard.
Peter pakt nog een derde karper van 10.3 kilo goed bezig kerels, en wat denk je kom ik terug op de stek staat Wim te drillen ik wrijf in mijn handen en hoop dat het nu een keer karper is voor deze mannen, die het na zoveel missers zeker verdienen eenmaal op de mat is de opluchting groot en weeg ik hem op 11.2 kilo.
Deze karper is ook meteen de laatste van deze gedenkwaardige wedstrijd waar nog lang over nagepraat zal worden.
De prijsuitreiking in Hent's café is zeer gezellig en onder het genot van een biertje reikt Ronnie de prijzen uit:

Eerste plaats Fons Garttener en Remon Franken 5 karpers 51.6 kilo
Tweede plaats Peter Weijers en Sjon Damen 3 karpers 38.2 kilo
Derde plaats Robert Menting en Tommy Bouwman 3 karpers 36.2 kilo

Op de laatste plaats wil ik alle vissers bedanken voor hun inzet tijdens alle wedstrijden, daar horen ook zeker de invallers bij.
Ook onze vaste sponsors met name Holland baits en Anton Corton Heteren wil ik bedanken, en natuurlijk Wim Straatman en Lianne voor de goede organisatie van de eerste Broer Gerritsen cup, die elk jaar ons seizoen zal afsluiten.
Bedankt en tot volgend seizoen of anders tot aan de waterkant!

Groeten uit Driel,

Fons Garttener.