Vierde karperkoppelwedstrijd 2016

Donderdag, 1 september 2016

Zes uur vrijdagavond, voordat we overgaan tot de orde van de dag is er eerst 1 minuut stilte voor onze overleden vriend Bruur. Zijn verlies betekent een leegte tijdens de komende wedstrijden! zo zal de wedstrijd van september geheel in zijn teken komen te staan.

Na het loten spoeden de mannen zich naar het water, ikzelf moet eerst nog ff bij stijger 1 een paar planken vast schroeven, het is ongelofelijk dat er elk jaar weer een paar worden afgesloopt!
Vrijdagavond 23.30 uur een klein piepje op mijn linker beetmelder voor deze keer vis ik met Johan, de waker staat tegen de beetmelder en de lijn staat zo strak als een snaar.
Na een heftige dril ligt er een mooie schub van 13.3 kilo op de mat, de eerste is er weer hoppa!
Zaterdagmorgen wordt ik gebeld door Dennis en Wim beide koppels hebben gevangen, na een 10.2 en een 11.9 kilo schub te hebben gewogen is het de beurt aan Johan.

In een tijdsbestek van drie en een half uur drie schubkarpers op de mat ongelofelijk en nog eens twee verspeeld deze wogen 11.2 - 6.4 en 9.2 kilo!
Zondagnacht half een mijn rechter beetmelder gaat af een schub van 12.9 kilo meld zich, een half uur later bij Chris actie ik pak mijn weger en spoed mij naar hun stek deze schub weegt 13.2 kilo.
Zondagmorgen zes uur Johan krijgt weer een aanbeet op zijn productieve hoek 10.9 hoppa, na het uitrekenen van het gewicht in totaal over 4 wedstrijden leert ons dat we eerste staan in het overall klassement mits Dennis en Scott niks of een karper van minder dan 10 kilo hebben gevangen.
Zeven uur Zondagmorgen Dennis belt kom je wegen, kom ik daar aan zeg ik waar heb je hem, hem zegt Dennis ze zal je bedoelen.
Deze kanjers pakken gewoon ff 2 karpers met een gewicht van 10.5 en 11.6 tjonge wat een slotoffensief!
Hans pakt ook nog een schub van 12.4 kilo, al met al weer een goede vangst deze wedstrijd en wat een ontknoping.
Na de wedstrijd genoten we van een welverdiend hapje en een drankje aangeboden door cafetaria Moos daarvoor dank, ook de prijsuitreiking was weer als vanouds gezellig.

Tot de volgende wedstrijd die zoals eerder vermeld volledig in het teken van Bruur Geritssen zal staan, of anders tot aan de waterkant.

Groeten uit Driel, Fons.

Eerste plaats Johan Schluter en Fons Garttener 6 karpers 63.6 kilo