1e Karperwedstrijd

Zondag, 1 mei 2016

Vrijdag 18.00 uur de loting is na het dom lullen en handenschuddend weer als vanouds spannend, nieuw is dat er elke wedstrijd van onder naar boven wordt geloot dwz, als eerste loot de laatst geƫindigde van de vorige wedstrijd enz de rij af naar boven.

Met 8 koppels is het volle bak deze eerste wedstrijd, dat was al jaren niet zo geweest.
19.00 uur de weergoden zijn ons gunstig gezind, getuige het feit dat het om 19.30 uur begon te gieten iedereen had dus al hun spullen op tijd in de tenten liggen pfff.
Zaterdag morgen belt Bruur kom je wegen, een schub van 11,3 kilo is de eerste karper van het seizoen Lekker!!
Half 10 belt Wim kom je ik heb er 2 in de zakken zitten, na eerst ff bijkletsen weeg ik 2 schubkarpers van 9,1 en 13,4 kilo terug gefietst kom ik langs de stek van Robert en Tommy die ook gevangen hebben deze weegt 7,9 kilo het gaat de goeie kant op!
Zaterdag middag belt Sjon wij hebben gevangen, ik spring op de fiets en weeg een karper van 11,7 kilo op dat moment draait de wind van west meer richting noord wat funest blijkt voor de vangsten, de karpers vallen stil en er wordt tot zondagmiddag niks meer gevangen.
Fijn is dat alle prijzen weer zijn vergeven en bedank ik de sponsors en alle vissers voor een goed weekend en tot de volgende wedstrijd!

Eerste plaats Wim en Hans 2 karpers 22,5 kilo
Tweede plaats Sjon en Peter 1 karper 11,7 kilo