Laatste karper koppelwedstrijd

Donderdag, 3 september 2015

Nerveus staan de mannen te trappelen als ik aankom bij Moos, het is aan alles te merken dat het om de prijzen gaat! Aan de koppie’s kan je zien dat het loten deze keer de doorslag kan en zal geven.

Dus snel loten, we beginnen met het laagst staande koppel en werken zo naar het hoogst staande koppel. De spanning stijgt als we bij de laatste drie komen Bruur en Johan eerst, stek nr7 wegkant groene kolk Wim en Hans stek nr5 hoe kan het ook anders de knot! (gouwe lul) Robert en Tommy stek nr 6 invalide steiger. Hoezo toeval? nr’s 1,2 en 3 op de groene kolk het verschil is minimaal nr 3- 59,3 nr 2- 59,6 en nr 1 63,3 kilo! De rest loot de grote kolk en maken er het beste van plaats nr 4 brengt daar ook nog enige spanning. Vrijdagavond wordt de eerste gevangen Bruur gooit zijn geheime wapen in en na 15 minuten PATS een volle run! een schub van 7,8 kilo, hoppa de eerste is weer binnen. Zaterdagochtend 6.15 uur bij ons een volle fluiter een schub van 11,2 kilo is voor ff de onze. 6.30 uur Wim belt, ik heb er 2 in de zak zitten 11,5 en 12.9 kilo het gaat weer lekker, die avond vangen Gerco en Scott hun eerste 10,9 kilo schub lekker jongens! Wim en Hans pakken die avond ook nog een schub van 12 kilo, de strijd lijkt gestreden maar ja je weet maar nooit. Zondagmorgen worden er nog 6 karpers op de onthaakmat begroet Peter en Sjon een van 11,7, Bruur een van 11,1 en door hem nog 2 verspeeld Hans vangt er gewoon nog ff 2 bij van 8 en 9 kilo ook Pinky en Mark pakken nog een schub van 11,7 kilo. Maar toch pakken Gerco en Scott de zwaarste van de wedstrijd om 11 uur zondagmorgen een mooie schub van 13 kilo precies, wat is nou 100 gram of niet. Robert en Tommy die eerste stonden na 3 wedstrijden hadden niet hun weekend, zij zullen volgend jaar weer een gooi moeten doen naar het hoogst haalbare! Zo zit dit seizoen wat betreft de officile wedstrijden er weer op, met ups en downs wat de vangsten betreft. Wel was het weer beregezellig met relatief goed weer, wij wedstrijdvissers van de kolken bedanken ook onze sponsors met name Holland Baits en Anton Corton voor de extra prijzen! De enige wedstrijd dit jaar is de Mooscup eigenlijk is dat de enige prijs die telt want dat geeft je toch EEUWIGE ROEM en natuurlijk prachtige bekers! Hierover meer in het volgende verslag. Bedankt voor een mooi seizoen medevissers.

Groeten uit Driel Fons.

eerste plaats Wim en Hans                    63,4 kilo