Eerste koppelwedstrijd 2015

Dinsdag, 28 april 2015

6 uur precies komen we aanrijden op onze vaste locatie cafetaria Moos in Haalderen, waar de mannen weer staan te trappellen van ongeduld. Ik bedoel een half jaar is toch een hele tijd of niet!

Na de loting snel naar de stekken en beginnen. De eerste avond blijft het rustig totdat om 05.00 uur in de nacht daarop onze rechter begint te schreeuwen om aandacht,ik pak de hengel op en voel meteen dat het hier om een grotere karper gaat. Eenmaal in het zicht schept Twan deze mooie langgerekte schub van 12.4 kilo met een grote staart, helemaal in onze nopjes leggen we het aas weer precies op dezelfde plek bij de marker hopend op meer. Daarover kan ik kort zijn er wordt namelijk niks meer bijgevangen door niemand niet alleen bij ons nog 4 brasems en 1 winde. Zal dit mischien komen omdat stek 5 de knot niet mee kon doen ivm hoog water? wie zal het zeggen. Feit is dat er terechte winnaars zijn, ik bedoel als je als enig koppel weet te vangen! Ik hoop dat er de komende wedstrijd meer te wegen is.
1e Plaats  Fons en Twan                    12.4 kilo
Bruur Geritssen en Johan Sluter             0kg