Grote kolk

De kolken in Haalderen zijn ontstaan door een dijkdoorbraak rond het jaar 1784.
De grote kolk is zoals de naam al zegt de grootste van de 3.
Het water is zeer geschikt voor recreatievissers, je kunt er op snoek, snoekbaars,en karper vissen. Ook worden er in dit viswater regelmatig karperwedstrijden gehouden.
De Grote Kolk is ingebracht bij de Betuwe Combinatie.

Eigenschappen:
•De lengte van dit viswater bedraagt ca. 250 meter en de grootste breedte bedraagt ook ca. 300 meter.
•De diepte van het water verloopt van 50 cm op 1 meter van de oever tot een maximale diepte van ca. 11 meter. In de diepte van dit viswater zit veel verschil, dit komt voornamelijk door de dijkverzwaring. Dit zorgt voor veel mooie plateaus, maar ook heeft dit water mosselbanken, rietkragen, overhangende takken en struiken en grote wierbedden.
•De grote kolk ligt tussen de van der Mondeweg en de waaldijk. Het water is makkelijk bereikbaar met de auto van beide kanten. Langs de dijk ligt een afrit en aan de Van de Mondeweg zijde een parkeerplaats.
•De Grote kolk staat in verbinding met de Groene kolk, de vissen kunnen zich hierdoor gemakkelijk verplaatsen. Ook deze kolk is veelzijdig en heeft een schiereiland die meestal net onderwater staat.
•De grote kolk biedt veel visplekken:
Langs de wegkant liggen 3 steigers waar vanaf gevist kan worden. Ook als je via het schelpenpad naar het water loopt liggen er 2 lange steigers.

Enkele regels:
•Het is niet toegestaan voertuigen mee het weiland in te nemen. Je mag wel met een barrow of karretje de spullen naar je stek vervoeren
* Het is nadrukkelijk verboden de fietspaden bij de kolken te betreden met de auto!!
•Tijdens het vissen in dit viswater, dien je wel rekening te houden met overhangende struiken, pompenblad en wiervelden.
•Er mag vanuit de boot worden gevist.
•Nachtvissen op dit water het hele jaar toegestaan.
•Maximaal aantal hengels per visser is 2.
•Je dient lid te zijn van HSV de karper om de gehele dag te vissen.
Als je lid bent van een club die aangesloten is bij de Betuwe combinatie zijn de vistijden van 06:00 tot 22:30.
* Bij Nachtvissen is een Toilet emmer / of Chemisch toiletje verplicht.