Laatste karperkoppelwedstrijd 2014

Dinsdag, 2 september 2014

Kwart voor 6 geeft de klok aan, ik rij bij cafetaria Moos de parkeerplaats op pfff wat een gehaast. Maar de vooruitzichten zijn gunstig een westenwind en af en toe een bui, dat vangen moet lukken dit weekeind!

De mannen staan alweer te trappellen van ongeduld, na het loten gaan we meteen naar onze stekken die goed zijn verdeeld deze keer niet Hans en Wim bij de knot maar Gerco en Yvo die inviel voor Michel. De eerste aanbeten zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag het was dus weer een drukke nacht voor Gerco bij het wegen, bij ons op stek 1 een schub van 11,8 kilo Wim en Hans op stek 8 een schub van 9,8 kilo en 3 karpers op zijn eigen stek bij de knot 13-12,1 en nog eens 13 kilo, niet verkeerd voor de eerste nacht! Zaterdag overdag wordt niks gevangen in de avond pakt Yvo zijn vierde karper op stek 5 een 12,2 kilo two tone wat een plaatje. De volgende nacht worden er nog eens 5 karpers bij gevangen Broer en Johan een van 11,1 kilo Tom en Wilbert 10,6 kilo en Yvo en Gerco maar liefst 3, dat bewijst maar weer dat de knot een van de topstekken is getuige deze 4 wedstrijden! Dat wil ook zeggen dat de wedstrijden er weer op zitten voor dit seisoen Ik wil ook ff Tom bedanken voor de wedstrijden die hij heeft meegevist, wij wensen hem succes met alles in het Limburgse land. Dit seizoen mag met zekerheid een topseizoen genoemd worden met een totaal van 51 gevangen karpers samen goed voor 605 kilo, wat een gemiddelde is van 11,86 kilo per karper HOPPA. Ook het weer zat ons mee deze wedstrijden laten we hopen dat het volgend seizoen ook zo is! Tot slot heb ik nog te melden dat de Mooscup nog wordt gevist voor de eeuwige roem en een mooie beker, tot dan of anders tot aan de waterkant.
Groeten uit Driel,

1e plaats