Derde karperkoppelwedstrijd.

Maandag, 30 juni 2014

Na 2 superwedstrijden en dus goede vangsten zal deze derde wedstrijd er een worden van een gedenkwaardig moment!

Bij aankomst in Haalderen (een late aankomst) staan de mannen alweer te trappelen,
eerder deze week kreeg ik helaas een afmelding van ons vaste koppel Rob en Stephan ik hoop dat zij er de volgende keer gewoon weer bij zijn!!
Na de bekende mededelingen en 5min slap lullen wordt er weer geloot, iedereen is weer tevreden vooral gouden pik Wim die voor de derde keer op rij stek nr5 uit de koker weet te toveren.
Wim beloofde mij zelfs dat hij voor het donker zijn eerste op de mat zou hebben.
Het feit is dat niet Wim en Hans de eerste zijn maar Michel op stek 1 pakt de eerste van deze wedstrijd een mooie schub van 10,5 kilo de eerste is binnen Yes!
Vrijdag op zaterdagnacht is het een gekkenhuis voor Gerco met het wegen, Wim en Hans 10,3 kilo en Michel nog eens 2 karpers ook wijzelf pakken een mooie spiegel van 10,5 kilo.
Goed gedaan Boudewijn (die inviel voor mijn zoon die moest werken) hij pakt zijn eerste spiegel mooi man!
Zaterdag overdag blijft het rustig totdat 14.15 uur een onvergetelijke aanbeet volgt bij Wim op zijn linker, ik pak mijn fiets en snel mij naar de knot om de dril zo lang mogelijk te kunnen meemaken.
Daar aangekomen staat Wim al tot aan zijn middel in het water gevolgd door Hans die net een stap te ver zet en koppie onder gaat, hilarisch moment haha.
Na een paar minuten laat de karper zich voor het eerst zien, een hoge twintiger wordt er gezegt waarna hij voor de tweede keer naar boven komt en we pas de omvang van deze megaschub goed kunnen zien!?!?!?
Een nieuw zenuwslopend gevecht volgt want de karper zwemt zich vast achter de richel in het wier, Wim zet een paar stappen naar links waarbij de karper gelukkig weer vrij komt PFFFF.
Een paar minuten later komt hij voor het eerst boven het netkoord, maar zwemt met een paar krachtige slagen weer het diepe in, dankzij het gedoseerd druk zetten van Wim en het goed bespelen met de slip komt de karper voor de tweede keer boven het net van een wachtende Hans BINNEN!!!!
Wat daarna volgt is een extase van geluid van iedereen die erbij was, want dit was een hoge dertiger.
Maar hoe hoog?? iedereen keek eerst naar de schoonheid van deze schubkarper die haast verliefd en met liefde werdt behandeld door Wim.
Het moment was daar ik zet de weger op 0 en hij weegt 10,3 kilo? dat kan nooit was het oordeel en dat klopte want ik had een keer te vaak gedrukt op de digitale weger dat was nl het gewicht van een eerder gevangen karper (foutje van de weger) opnieuw wegen dus en TATATADAAAM 19,2 kilo was het oordeel, fantastisch ikzelf had nog niet zo’n zware karper op de kolken gezien en de anderen aanwezig ook niet en die vissen er al meer dan 25 jaar ik bedoel maar ff.
Wim gaat helemaal uit zijn dak en terecht een prachtige puntgave vis en de zwaarste schub van de kolken gefeliciteerd kerel met deze supervangst!
Zaterdag op zondagnacht werden er nog een aantal mooie en gewichtige karpers gevangen door Rico 14,5 kilo en door Wilbert 14,6 kilo 100 gram die het verschil maken! zo kan het gaan.
Michel en Gerco nog 2 vissen Wim en Hans vangen er gewoon nog ff 6 karpers bij.
Laten we zeggen dat we bij de volgende loting er allemaal voor gaan ik bedoel stek nr 5 natuurlijk, of zal onze gouden pik er weer mee vandoor gaan!
Minpunten zijn er niet deze wedstrijd, alleen dat Johan en ik een mooie schubkarper van een kilo of 9 zijn laatste rustplaats hebben gegeven laten we hopen een natuurlijke dood.
Rest mij te zeggen dat we buiten de topvangst ook alle andere koppels het goed naar hun zin hadden en dat de vangsten er niet om logen ik bedoel 16 karpers is niet slecht toch!
Ik wens iedereen een goeie vakantie toe en tot de volgende wedstrijd of anders tot aan de waterkant.
Groeten uit Driel Fons.
Ps laten we de kolken en alle andere wateren waar we vissen schoon houden Bedankt!
Eerste plaats                 Wim en Hans                   92,7   kilo
Tweede plaats              Michel en Gerco             50,7   kilo
Derde plaats                 Tom en Wilbert              14,6   kilo
Zwaarste karper          Wim Straatman              19,2   kilo
Sponsoren deze wedstrijd zijn  Anton Corton Heteren  Holland baits Lathum en het Guppy uit Ede.