Tweede karperkoppelwedstrijd.

Maandag, 26 mei 2014

Sposoren deze wedstrijd zijn, Holland baits Lathum Anton Corton Heteren en Hertog Veenendaal/Nijmegen.

Zoals bij alle wedstrijden gaan wij van de karpercommissie de stekken opruimen en begaanbaar maken, voor hetgeen het komend weekend staat te gebeuren!
Het valt ons op dat de stekken goed schoon worden gehouden, en er dus niet veel afval te bespeuren valt.
Daar worden wij vrolijk van om zo maar te zeggen, dat betekent ook dat er door andere karpervissers goed wordt opgeruimd ik zeg goed bezig mannen!
Vrijdag tegen zessen, de mannen staan alweer ongeduldig te trappellen iedereen kan niet wachten om te gaan vissen snel de 5 minuten slap lullen en dan loten.
Iedereen is tevreden met hun stek, 7 uur mag er eindelijk weer gevist worden!
Zaterdagmorgen half8 telefoon van Gerco, Wim en Hans 11.7 en 8.7 kilo de toon is gezet door de vaste knotvissers!
Zatermiddag Hans belt kom je wegen, een mooie spiegel van 8 kilo ligt op de voor de karper veilige onthaakmat, terug op mijn eigen stek hoor ik de beetmelder van Gerco afgaan na een mooie dril fiets ik naar de overkant om te wegen 12.7 kilo hoppa!
Na een paar mooie foto’s van een goedlachse Gerco fiets ik weer terug, en ga ff een bakkie doen bij de andere stekken.
Zaterdagavond pakt Michel op een uitgekiende manier een mooie schubkarper die 12.5 kilo aangeeft op de digitale weger, het gaat lekker zo!
Zondagnacht 00.30uur na 3 brasems en een mooie zeelt krijg ik een aanbeet op mijn rechter hengel na een mooie dril en een sterke 13.7 kilo wegende schub kan ons weekend al niet meer stuk!
Zondagmorgen belt Gerco en zeg mij dat Wim en Hans gevangen hebben, een schub van 10.2 kilo, maar ook Pinky en Rico hebben gevangen een schub van maar liefst 14.5 kilo de Toppers!
Zelf weeg ik bij Tom en Wilbert nog een mooie schub van 12 kilo.
Er is echter wel een minder bericht te melden nl, dat Rob op stek 1 na een run uitglijd en lelijk terecht Jeffrey komt hem natuurlijk als vismaat helpen ook dat hoort bij het vissen we doen het samen en helpen elkaar waar nodig.
Dit geeft ook aan dat we vooral in de nacht goed op onze hoede moeten zijn, een ongeluk zit in het bekende hoekje nietwaar!
Hou daarom ook de weg van je tent tot aan de hengels altijd schoon en opgeruimd.
Al met al hebben we weer een topweekend gehad met in totaal 9 karpers gevangen, ook wat het weer betreft mochten we niet klagen
Groeten uit Driel en tot de volgende wedstijd of anders tot aan de waterkant, Fons.
 1e plaats
Wim en Hans  4    karpers38.6   kilo