Karper koppelwedstrijd

Vrijdag, 30 augustus 2013

Spannend seizoen, Woensdag voor de wedstrijd afgesproken met een paar kerels om te gaan snoeien, Arno was al druk aan het hakken en zagen vanaf half 2 in de middag.

Dat op zich is al een compliment waard, Werner Gertsen Gerco en ikzelf zijn ook volop in de weer om de stekken op tijd schoon en opgeruimd te krijgen.
Dat dat niet meeviel is te danken aan die gedenkwaardige harde klap van 4 weken eerder, onweer en windstoten op zijn tropisch!!
Daardoor moesten Arno en ik op donderdag nog ff terug om bij de knot de omgewaaide bomen weg te zagen en op te ruimen.

Vrijdag tegen 6uur, de mannen zitten voor cafetaria Moos te genieten van de zon een hapje en een drankje.
Na de bekende 5min slap lullen en een aantal mededelingen wordt er geloot.
Tom als eerste en daar werd hij niet vrolijk van, hoe anders zou het lopen!
De rest is tevreden met waar ze zitten.

9uur in de avond volop activiteiten op en om het water.
Tegenover de knot waar ik met Gerco zit, ineens een aanbeet bij Wim op de hengel vakkundig dirigeerd hij hem in het net.
De eerste is binnen YES!

07.00uur zaterdagmorgen Tom belt kom je wegen, niet 1 maar 2 schubkarpers van 9 en 13,1 kilo hebben het net van binnen bekeken en worden na het foto’s maken weer netjes en beheerst teruggezet.
Een topstek zou ik zeggen.
Terug bij Gerco wordt er koffie gezet en een ommelet gemaakt, na dit ontbijt volgt er een aanbeet op mijn hengel.
Blijkt bij het ingooien de lijn om een tak heen te zitten en ik de vis niet kan drillen.
Wat nu zegt Gerco? Ik zeg HET WATER IN!! hij kijkt me aan en twijfelt geen moment, trekt zijn shirt schoenen en sokken uit en zwemt als een volleerd Johny Weissmuller (Dit was Tarzan vroeger voor de jongeren onder ons) richting de knot.
Haalt de lijn van de tak af waardoor ik de vis verder kan afdrillen, Gerco was op tijd terug om hem te scheppen een mooie schub van 11,5 kilo FANTASTISCH.
Wat er in zo’n wedtrijd allemaal niet kan gebeuren!
Een applaus van Hans en Wim en grote bewondering van mij richting Gerco Klasse gedaan kerel

Zondagnacht 02.00uur mijn linkerhengel weer 2 kleine piepjes ik pak de hengel op en geef meteen druk, Gerco neemt hem over we doen immers run om run.
Na een mooie dril met een sterke schub van 13,3 kilo gooi ik de hengel weer terug op zijn plaats en hoop op meer.

07.00uur pats! weer mijn linker, volle fluiter deze vlucht richting het riet links in de hoek met moeite weet ik hem toch te landen en weegt hij 12.5 kilo.
Ik zeg goed bezig.

Effe later mijn telefoon gaat Tom kom je wegen, doordat ik met mijn hengel bezig was met beasen en ingooien bood Gerco aan om te gaan wegen, blijken Tom en Wilbert niet 1 maar 2 vissen te hebben gevangen waarvan 1 mooie spiegel van 10.8 en1 schub van 9.7 kilo.
Terug komend blijkt ook op de stek van Johan en Broer gevangen te zijn, een schub van 9.2 kilo.

12.00uur zondag einde wedstrijd na het optellen van de kilo’s is de volgende stand in deze wedstrijd een feit.

1e plaats Tom en Wilbert 4 vissen 42.6 kilo
2e plaats Fons en Gerco 3 vissen 37.3 kilo
3e plaats Johan en Broer 1 vissen 9.2   kilo

Ikzelf vond dit een geweldig seizoen met weer gedenkwaardige momenten, ik hoop dat andere vissers dat ook zo ervaren hebben.
En zoals de kop van dit verslag ook al zegt het was een SPANNEND SEIZOEN!

Ik zie jullie de volgende wedstrijd of anders aan de waterkant,

Groeten uit Driel Fons.