De eerste karperwedstrijd 12/13/14 April 2013

Zondag, 21 april 2013

Laten we beginnen bij de commissievergadering van januari dit jaar.

In het café de Klits in Haalderen wordt het een en andere doorgesproken wat betreft de plannen voor het komende wedstrijdseizoen.
Vanuit de karpercommissie wordt gevraagd om de wegkant van de groene en de grote kolken een keer goed aan te pakken wat betreft snoeiwerkzaamheden.
Zoals jullie zelf hebben kunnen zien is daar goed gehoor aan gegeven en ziet het er allemaal prachtig uit, waarvoor ook mijn dank uitgaat naar met name,
Werner Lamers en Werner Gertsen voor het opruim en snoeiwerk.
Zo zie je maar dat als we elkaar helpen alles gedaan kan worden!

Twee dagen voor de wedstrijd heb ik samen met Gerco de stekken nagelopen om te kijken wat er nog ligt aan afval, we hebben 3 volle zakken met afval weggehaald echt niet te geloven wat er allemaal weggegooid wordt.
Jongens houd de stekken en alles eromheen SCHOON het is maar een kleine moeite en tenslotte heb je het er zelf neer gegooid!!!

De wedstijd zelf kan ik kort over zijn, bij een watertemperatuur van 7,5 graden dan je nog niet te veel verwachten.
Het verliep allemaal moeizaam en de karper was nog te passief.

Maar toch! na de eerste nacht s’morgens om kwart over 6 telefoon, Wim heeft er een zij Hans op stek 7 (wegkant groene kolk) om 7.00 uur kom ik!
Na het wegen klokt de vis 8,3 kilo een mooie met donkere schubben bedekte schubkarper goed werk kerels, ik was goed gestemd na deze vangst en hoopte op meer.

Maar na 2 nachten is dit de enige karper die het aas kon vinden, voor de rest heeft er niemand wat kunnen vangen.
Volgende keer beter zal ik maar zeggen, en hoop ik dat de lente in volle gang is en de watertemperatuur minstens 12+ moet zijn.

Eerste prijs Wim en Hans 1 vis 8,3 kilo

Rest mij iedereen te bedanken en tot 24 mei of anders aan de waterkant.

Groeten uit Driel Fons.