3e viscursus Jeugd 2013

Woensdag, 13 maart 2013

Verslag van de derde les van de viscursus seizoen 2013

Afgelopen dinsdag 12 maart was alweer de derde les van de viscursus van 2013. Tijdens de derde les zijn de leerlingen weer dertig minuten aan de slag gegaan met theorieopdrachten uit het boek. Ze hebben onder andere geleerd hoe je verschillende lichaamsdelen en organen aan de binnen- en buitenkant van de vissen heten en hoe ze er uit zien. Ook hebben de leerlingen geleerd over schutkleuren, camouflage en pigment in de huid van de vissen. Alle leerlingen (en de meegekomen ouders) hebben weer goed meegedaan met het maken van de opdrachten. Aan het einde van de les werd er wat huiswerk opgegeven voor de volgende les. Toen we klaar waren met de opdrachten was het tijd voor een korte pauze en wat te drinken. Daarna zijn de deelnemers in kleine groepjes met hulp van de instructeurs aan het werk gegaan. Alle leerlingen hebben hun vistuigje in orde gemaakt. De volgende les zijn de hengels er, en zullen de leerlingen uitleg krijgen over het optuigen van de hengel. Al met al was het weer een geslaagde en leerzame avond! Voor foto's kun je kijken bij foto's en dan cursus 2013.