Eerste karper koppelwedstrijd 2017

Dinsdag, 18 april 2017

Eindelijk is het weer zover, we mogen weer!

6 uur bij Hent’s café loten, iedereen stond weer te popelen om te beginnen.
Na de belangrijke mededelingen ging iedereen naar hun stekken, de eerste wedstrijd is altijd weer spannend en traditioneel word er over het algemeen minder gevangen.

Zaterdag morgen wordt ik om 9 uur gebeld door John die met Peter bij de bushalte vist, we hebben er een!
Ik spring op de fiets en snel me naar hun stek, na het wegen van een 9.2 kilo schub en een lekkere bak koffie fiets ik terug.
Bij Dennis en Scott maak ik ff een praatje zo ook bij Gerco en Remon, ineens zien we Scott met een kromme hengel en gaat de duim omhoog.
Al fietsend staat Scott zijn karper rustig verder af te drillen, gecontroleerd dirigeert hij deze naar het net, Dennis zegt al dit is een dikke!
Na het wegen blijkt hij 15.2 kilo te wegen hoppa na vele jaren eindelijk weer een dertiger!

Zaterdag avond pakken Sjon en Peter er nog een bij van 7.8 kilo goed bezig mannen.
Zondag morgen 6 uur onze rechter sloot hengel vliegt er vandoor, de 12 meter voorslag die ik erop heb gezet doet zijn werk goed en ik pak een mooie schub van 12 kilo precies de eerste van het seizoen is altijd lekker voor het zelfvertrouwen.

Voor de rest wordt er niks meer bij gevangen en zijn de vangsten dus bij de eerste wedstrijd traditioneel magertjes, ik hoop dat er in mei meer te wegen valt.