Tweede karperkoppel wedstrijd 2016

Vrijdag, 3 juni 2016

18.00 uur bij Moos, ik was alleen omdat Twan zaterdag en zondag moest werken, na alle reserves gebeld te hebben die allen niet konden was mijn laatste hoop gevestigd op Iwan.

Na wat heen en weer appen had ik eindelijk een koppelmaat pfff.
Iwan blijkt een zeer gedreven visser met veel ervaring op het gebied van aas en aas toevoegingen, mijn oren waren gespitst!

Vrijdagavond krijgt Dennis op stek 1 een run deze rakker weegt maar liefst 4,9 kilo het begin is er.
Zaterdagmorgen is het bij ons op stek 2 twee keer raak tegen de rietkraag waar we een mooie plek opgezocht hadden om onze rigjes te positioneren.
Twee schubkarpers waren even de onze alleen van de tweede run had ik weinig meegekregen omdat ik na een te drukke week slaap nodig had en Iwan me met veel poeha pas wakker kreeg!
beide schubs waren toch goed voor een gewicht van 24,1 kilo.
Ook Sjon belde ik weeg bij hun de eerste op 12,4 kilo het gaat weer lekker.
Zaterdagmiddag Robert vanaf stek 8 en Rico vanaf stek 4 beide koppels pakken vis, bij Robert woog hij 12,8 kilo bij Rico een schub van 12,6 kilo door Chris gevangen.
Tot 3 uur voor tijd zondagmorgen staan we nog eerste totdat Sjon belt om te wegen Peter heeft er een gevangen, het wordt spannend een snelle rekensom zegt mij dat deze meer dan 11,6 kilo moet wegen om ons voorbij te gaan.
Hij weegt maar liefst 13,6 kilo wat betekent dat we de eerste plaats af moesten staan aan deze 2 tijgers!
Onze hoop op nog een run was een eutopie, er werdt niks meer gevangen.
Rest mij iedereen te bedanken in het bijzonder Iwan en natuurlijk al die andere invallers die klaar staan om in te vallen als het nodig is, bij deze lijst staat nu ook Geert Mazen.
Ik heb nu 5 mensen op deze lijst staan die in kunnen vallen maar geef wel op tijd door als iemand niet kan!
Tot de volgende wedstrijd of anders zien we elkaar aan de waterkant!

Groeten uit Driel,
Fons