Jeugd cursus 2016

Vrijdag, 22 april 2016

Op woensdag 20 april was het dan zover.

Na vier theorie avonden waarbij de cursisten van alles hebben geleerd over de leefwijze van de vissen, waterplanten, waterdiertjes en natuurlijk werd er een hengel compleet met tuig in orde gemaakt.
Tijd om al het geleerde in de praktijk te gaan brengen in het groene hart van Bemmel.
Nadat de stekken geloot waren hebben alle kinderen hun plekje opgezocht. De hengels werden opgetuigd en na het startsignaal werd er fanatiek begonnen met vissen.
Het weer was geweldig goed om te vissen, maar helaas dachten de vissen daar anders over.
Door de nog koude nachten was de vis nog niet heel erg actief, wat veel geduld vergde bij de vissertjes.
Gelukkig werd er hier en daar toch nog wel een visje gevangen wat de avond helemaal goed maakte,
Na de wedstrijd was het tijd voor de diploma-uitreiking en alle 13 deelnemers waren geslaagd. Graag willen wij dierenspeciaalzaak De Bok bedanken voor de sponsoring van de benodigde visspullen, waardoor alle kinderen met een complete hengel en tuigje naar huis konden.
Vanaf 3 mei starten we weer met een serie koningswedstrijden in het groene hart van Bemmel.

Foto's zijn te zien bij het kopje foto's