Jeugdviscursus basisschool de Wieling

Donderdag, 21 mei 2015

Op vrijdag 17 mei 2015 heeft HSV DE KARPER in samenwerking met sportvisserij Nederland een jeugdviscursus verzorgd op basisschool de Wieling in Haalderen.

De groepen 7 en 8 hebben deze dag deelgenomen aan de viscursus. Doel van deze cursus is om de kinderen wat bij te brengen over de leefomgeving van de vissen,hoe vissen leven en natuurlijk een stukje vistechniek. De 3 docenten van sportvisserij Nederland hebben de theorie op school op zich genomen en 10 vrijwilliger van HSV De Karper hebben de praktijk aan de waterkant als viscoach georganiseerd. Maar liefst 70 kinderen hebben deze dag mee mogen maken. De groep werd in tweeën gedeeld en om 10 uur smorgens is de eerste groep aan de theorie begonnen en de tweede groep is gestart met vissen. Het was nog aardig frisjes aan de waterkant ,maar gelukkig werd er direct goed vis gevangen en aan de hand van de zoekkaarten werd er duidelijk om welk soort vis het dan ging. Uiteindelijk werd er door de meeste kinderen wel een vis of visje gevangen. Bij de meeste kinderen straalde het plezier er van af en werden ze koud en verkleumd om 11:45 weer terug naar school gebracht. Tussen de middag zijn alle viscoaches voorzien van een versnapering wat ons heerlijk heeft gesmaakt. Op naar de tweede ronde. Deze groep stond te trappelen om te gaan gaan vissen,want na een ochtend theorie is het ook wel weer heerlijk om in de buitenlucht te zijn. De vangsten vielen nu wel wat tegen maar hier en daar werd er toch nog wel wat gevangen. Alle kinderen kregen een lespakket mee naar huis met madedoosjes,hakensteker en een vistuigje. Wij als vereniging hebben van deze dag genoten en naar verluid de kinderen ook. Dus moe maar voldaan kunnen wij als vereniging terugkijken op een geslaagde dag.
Voor meer foto's kijk op de site bij foto's